Saturday, April 4, 2009

ALL IN A DAYS WORK

So far today I have made breakfast burritos, dressed the kids, dusted and vacuumed the house, wiped the kitchen floor, made two loads of laundry, folded and put away mind you. Scrubbed both bathrooms. Received two extra kids for babysitting. Received my friend Jennie, carrying crumb cake and conversation. I have made lunch for 5 kids, done dishes, twice, marinated the steaks for dinner, packed the little once overnight bag for a night with grandma L (thanks a  million) consumed about 1 liter of coffee. All on about 5 hours of sleep as last night was a girls night out with dining, drinking and dancing. (80's night at Salt Hill....lots of Duran Duran, Madonna, Prince....wohoo we were on fire)
So now I am going to plant my a** on the couch with a glass of wine a bowl of black jellybeans and trash TV. See ya' tomorrow.

Klockan börjar närma sej fyra och än så länge har jag hunnit laga frukost burritos, klätt på barnen, dammat och damsugat huset, torkat köksgolvet, tvättat två maskiner. Att jag har torkat, vikit och plockat undan dem måste också nämnas. Skrubbat två badrum fått två extra barn att passa. Fått besök av kompisen Jennie som bar crumb kaka och konversation. Jag har lagat lunch till 5 ungar, diskat undan i två omgångar, marinerat köttet till middan, packat minstingens övernattningsväska för en natt med farmor L (tackar, tackar). Jag har lyckats konsumera en liter kaffe eftersom jag går på 5 timmars sömn efter en tjej kväll med mycket mat, dryck och dansande (80 tals kväll på Salt Hill Pub...det dansades till Duran Duran, Madonna, Prince....wohoo...vi var eld och lågor). Så nu ska jag plantera arslet på soffan med ett glas vin och lite lakrits framför teven så ses vi imorgon.

3 comments:

  1. Allt detta, dagen efter ... du e fanimej superwomen,ha det så skönt på soffan.

    Christel

    ReplyDelete
  2. Jag har bestämt för mig att 80- talet var ganska rent från dråger...Man skulle leva sunt, träna osv,,, men när jag läste dina rader så tänkte jag wow, tjejen har nog skrivit fel och hamnade på en 70-tals fest, med diverse tillbehör, därav denna energi, hihihi.
    Nä, jag är imponerad verkligen,
    Kram på dig

    ReplyDelete
  3. Holy shit you are a productive one I have to say!

    kram till er alla där uppe!

    ReplyDelete