Saturday, April 11, 2009

THINGS I LEARNED

Happy Easter! 
This week I've learned....
Glad Påsk!
Denna vecka har jag lärt mej ....


...that  swedes celebrate the last supper "Pink Thursday" by sending all witches to "Blue Hill"
...att svenskar firar den sista måltiden, Skärtorsdag med att skicka alla häxor till Blåkulla


I have learned that the egg dye stays on clothes and fingers permanently 
Jag har lärt mej att ägg färg, permanent färgar både ägg, kläder och fingrar 

I have learned that glitter eggs share their glitter with an entire house
Jag har lärt mej att glitter ägg delar glitter med hela huset

I have learned that a three year olds fingers reach further than you can imagine
Jag har lärt mej att en treårings fingrar når nästan hur långt som helst

I have learned that trying to serve lambstew while nursing a lamb is not a good idea...
Jag har lärt mej  introducera barnen till lammgryta när man tar hand om små lamb är döfött...
...but that the dog doesn't give a damn.
...men att hunden skiter i vilket.

5 comments:

  1. Vilken vis kvinna du är:))Vad tyckte barnen om introd till lammgrytan??*ASG*
    Kram kram

    ReplyDelete
  2. Det värsta va att jag hade satt på lammgrytan på morgonen i en slow cooker...ett amerikanskt sätt att koka gryta under en hel dag...och jag visste inte om att lammet behövde ett hem till senare på dan. Så när jag kom hem med lammet under armen slogs jag av en bedövande lamm lukt vilket till och med fick mej som vanligtvis inte är speciellt sentimental att känna mej som en kannibal. Bara hunden åt grytan den dan.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. Haha nej inte kan du äta lammgryta när du har lamm hemma! Så fina äggen blev!

    Kram kram

    ReplyDelete
  5. Hahaha, snacka om urusel planering...Kram på dig och ha en bra dag

    ReplyDelete