Tuesday, March 24, 2009

Accused of not suffering

Unlike my older sister who pressed out a few bicycles, (I am still waiting for her to show me how to put a neat little link to her blog here) I took the easy way out and settled for four c-sections. 
Till skillnad från min äldsta syster, som har klämt ut fyra par cyklar (jag väntar fortfarande på hennes hjälp med att länka till hennes blog här) har jag nöjt mej med fyra kejsarsnitt.

Although I have four lovely children my dear twin has calculated that I actually only went through three pregnancies as she added it up and informed me with venom that "you have been pregnant for 30 months and you have 4 kids and none of them are twins".
Trots att jag har fyra underbara barn så har min andra kära syster kalkylerat att jag endast genomgått tre hela graviditeter, nej jag har inte tvillingar och hon har giftigt informerat mej att "du har varit gravid i 30 månader och du har fyra ungar"

The animosity most likely comes from her carrying 2 kids for a total of 20 months. I on the other hand have always been a sucker for a bargain. Buy four for the price of three. 
Hennes förbittring kommer förmodligen från att hon har burit på två barn i 20 månader, jag å andra sidan har alltid tyckt om en god affärsuppgörelse. Köp fyra och betala för tre.

1 comment:

  1. Men hallå din fuske fia:)Kejasrsnitt, "snacka om att glida på en räkmacka":))
    Men jag måste onekligen hålla med om att bra affärsuppgörelse är inte att förakta, varför hålla på och göra om andras misstag???,hahaha
    Go For It!!
    Kram på dig
    PS:
    När du skriver nya kommentarer så längst upp i rutan har du olika "ikoner" om du ska länka till mig ex, så går du först in på min sida, Kopiera av min adress, går tillbaka till din sida, trycker på "ikonen"länka, då kommer det fram en ruta, där "klistrar" du in det du har kopierat, och trycker på klart!
    Annars om du går in på andras sidor så längst ner står det "länka till detta inlägget" då börjar du med att skapa ett nytt inlägg hos dig ,sedan går du till det inlägget du vill länka till trycker på "länka till inlägget" så vips har du en länk:))Gooood luck:))

    ReplyDelete