Friday, March 13, 2009

Horse Sausage/ Hästkorv

Friday thirteenth it is.  No,not for me but for the future horse sausage living on the farm.
Fredag den 13:de är det verkligen idag, Ja, inte för mej, men för den kommande hästkorven som bor i stallet.

BigBoss is visiting with friends and of course the farm and horses are all spic and span. I informed my four legged friends that I have spent weeks with a sore ass to make them look and behave good now it is time for them to repay the favor. I think someone was not listening. 
StorChefen är på besök med vänner och naturligtvis är både gården och hästarna i top form inför besöket. Jag informerade mina fyrbenta medarbetare att jag spenderat de senaste veckorna med ömt arsle just för denna stund och att dom skulle vara i sitt ässe men jag misstänker att någon inte lyssnade

The lesson started well with horse and rider getting acquainted, a little walk, then trot and finally a little collected canter. As the horse canters along, I ask the rider to break into trot and she tries but the horse keeps cantering, she tries again, and the horse speeds up, within seconds the horse turns into a racehorse and is running at full speed around the arena. I try my best to give her instructions on how to best stop the horse however, as I am on a second horse there is nothing I can do but to tell her to stay calm and keep trying. The poor girl is holding on for dear life stirrups are flying head is bobbing...the damn horse is running so fast her hair tie flies out of her hair and lands at my feet. I yell at her to steer the bastard into a wall but for good sake hold on or you will fly like a rocket....after a few hair wrenching minutes she manages to stop him and I get my hands on him and beat him around the arena, which he responds to like a super gentleman and acts like the perfect dressage horse.

Ridlektionen började bra med lite skritt sedan lite trav och slutligen gallopp under galloppen börjar hästen öka hastighet och jag ber ryttaren att sakta av till trav. Hon försöker och hästen fortsätter att gallopperar hon gör ett ytterligare försök och hästen går lite snabbare. Inom loppet av några sekunder så förvandlades hästen till en kapplöpare och springer nu i fullt sken runt i manegen. Jag som satt på en andra häst försökte så gott jag kunne ge den stackars panikslagna ryttaren instruktioner.  Vi detta laget flyger stigbyglar och åt alla håll, hästen springer så jäkla snabbt att ryttarens hår spänne flyger av, det landar nämligen precis vid mina fötter.  Slutligen skriker jag åt henne att styra hästen rätt in i väggen men för helskotta håll i hatten annars åker du some en raket över huvudet på honom. Hon får slutligen stopp på galningen och jag förbannad som fan hoppar på honom och gallopperar runt vilket han glatt gör som en perfekt dressyr häst.
 

Unfortunately for the horse he messed with the Big Boss's god daughter and after 5 minutes of contemplainting Big Boss informs us that the horse is now an ex-horse....$30,000 worth of sausage....Maltzeit!
Tyvärr så stack hästen med Storchefens Gud dotter och efter 5 minuters betänkande så informerade han mej att hästen är nu en före detta häst...240,000 kronor av hästkorv....Smaklig Måltid!


And then there always is this one.....






1 comment:

  1. Det var som sjutton... Men du jag måste bara göra ett inlägg till din förre artikel som du skrev...Tyvärr så har maken fått någon ny idol, och det är ingen mindre än din sambo...Allt som oftast så far fyra fingrar upp i luften och han säger -jag säger bara 4wD!!!Alltså kaxigheten på manligheten!!! Vi var ute och åt med vänner igår och givetvis så fick jag berätta om "stackars" K, varav ettan utbrister, varför skulle hon ut och köra och dessutom in i en snödriva??Är det något fel på tjejen??? Öhhh, jag tror mig minsann har missat någon väsentlig del i hans uppfostran:)) Men kompisen som är en klok kvinna höll på dig min vän...

    ReplyDelete