Tuesday, March 10, 2009

Manly Men / Kara Karlar

The significant other has rolled off into the sunset and is now enjoying a vacation in the Carolinas. He is on a "manly" camping trip with his bicycle buddies testing their endurance and skills in the North Carolinian forest. This involves bringing laptops, cellphones, ipods and eating all your meals in restaurants...but they are camping, or so I think because they did bring a tent. Of course a trip of this caliber into the wilderness, must be taken with our only all wheel drive vehicle which in turn leaves me with the front wheel drive van, sporting last years summer tires and three kids here in Vermont.

As the now less popular significant other calls to announce that it is a little too warm and sweaty with 80 degree weather and how are you and the kids doing? I bite my tongue, as look outside and see the snow covered car and driveway. I spend most of the morning shovelling a path to get myself and three bundled up kids into the car for morning drop offs and then spend over an hour trying to make it to work. This hour is   well spent dreaming up scenarios how I can best punish that significant other cruising in the good car in snowless NC. I make it almost all the way to work before an uphill becomes the great Mt Everest and I get stuck. Luckily it is a small town and I quickly get a lift with a bypasser who gets an earful of some fantastic ways of eliminating unwanted significant others without getting caught.

Min sambo är iväg och njuter av en semester i North Carolina. Han är på en riktig manlig camping semester med sina cykelkompisar för att testa styrka och uthållighet i den North Carolinska skogen.  Detta kräver medförande av laptops, mobil telefoner och ipods plus alla måltider ska ätas i restauranger...men jag tror dom campar för dom tog med sej ett tält. Naturligtvis när man ska åka in i vildmarken på detta sätt krävs en fyrhjulsdrift. Vilket har lämnat mej med en framhjulsdriven skrothög med förra årets sommardäck och tre barn här i Vermont. 

När nu sambon ringde för att tala om för mej att han tyckte det var lite för varmt med 30 grader när man skulle cykla och för att kolla hur saker och ting var här hemma, krystade jag fram ett kort bra medan jag uppgivet glodde på en snöbegraven bil ute på uppfarten. Jag skottade fram bil och uppfart och körde alla påbyltade ungar till skolor och daghem och spenderade över en timme på oplogade vägar för att ta mej till jobbet. En timme välfylld med fantasier om hemskheter min sambo förtjänar i sin fyrhjulsdrivna bil. Jag lyckades nästan klara mej ända till jobbet innan jag stoppades av snö betäckta Mt Everest och jag fastnade på sidan av vägen. Som tur är jobbar jag i en liten by och jag fick snabbt skjuts med någon som fick ett öra fullt av ideer om hur man bäst mördar sin äkta hälft utan att bli haffad.

Well, the March snow wasn't the only thing falling. The first lambs fell down to earth in the snow  on Saturday. Twin pair, named Jackson and Marshmallow courtesy of my daughters.
Nåväl, snö var inte det enda som föll från himlen. Våra första lamm dunsade ner i snön, Jackson och Marshmallow döptes dom till av mina creative döttrar.


and Ally used the snow to make a fantastic "new husband" while waiting for the old one to return with our snow vehicle.
och Ally använde snön för att skapa en fantastisk ny make medan vi väntar på att den gamle ska återvända med vår braa bil.

3 comments:

  1. Jo men du jag tror att allt är relativt. Jag visade maken detta inlägget och sade samtidigt vilken fantastisk kvinna, wow osv!!Min annars så begåvade make tittade på mig och svarade- Ja hon har fattat hela grejen alltså, inte kan hennes sambo åka iväg på en sådan matcho grej i vanlig bil... det fattar du väl. Hon tänker på familjens anseende, minnsann, hon har förstått det hela, vilken lyckos hennes sambo är blablabla. Jag kan säga att jag bara gapade mer och mer, tillslut stod ögone ut på mig som råttpickar, öronen höll på att ramla av, och sedan såg jag nog ut som en fågelholk i ansiktet. I mitt stilla sinne tänkte jag "även dom mest begåvade har faktiskt sina begränsningar", du min vän ska ha en bragd medalj!!!Så deså/kram

    ReplyDelete
  2. moahahahahahahahahahaha..........underbart inlägg och en lika underbar kommentar från Monika.

    kram

    ReplyDelete
  3. Honey, what can I say. It's rough country in the Western N.C. mountains, and no one saw that snow comin' in VT. Besides, it was actually 90F and I needed the ac in the Volvo.....xoxo all my love sweetheart.

    ReplyDelete